شناسهٔ خبر: 94761 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بذرپاش در اجتماع بزرگ مردم مشهد؛

موضع دشمنان با ایران موضع هسته ای نیست/ مردم مشهد: موضع مردم موضع رهبر انقلاب است

مهرداد بذرپاش43 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: موضع دشمنان با ایران موضع هسته ای نیست بلکه دشمن با تحریم می خواهد مردم دست از حمایت انقلاب و ولایت فقیه بردارند.

 به گزارش نماینده به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش عصر پنجشنبه در اجتماع بزرگ مردم مشهد در اعتراض به زیاده خواهی و تحقیر ملت ایران توسط ۱+۵ با عنوان «اجازه نمی دهیم»، در میدان شهدا اظهار کرد: گرفتن چند عکس یادگاری با اوباما و جان کری برای کشور ما احترام نمی آورد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضع دشمنان ما موضع هسته ای نیست و نخواهد بود گفت: پس از نشست سعد آباد قرار شد غنی سازی انرژی هسته ای کشور ما به مدت ۶ ماه به تعلیق بینجامد و این مسئله در انتخابات سال ۸۴ فضای متفاوتی در کشور به وجود آورد که باعث شد تا دو سال دیگر این تعلیق فعالیت تمدید شود.

وی ادامه داد: اما بعد از انتخابات ۸۴ پیشرفت های خوبی در بحث هسته ای با برداشته شدن پلمپ ها در کشور به وجود آمد و تعداد ماشین های سانتریفیوژ به ۱۰ هزار تبدیل شد.

بذرپاش تصریح کرد: در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی اوباما در این انتخابات، رئیس جمهور آمریکا دولت ایران را نامشروع اعلام کرد و تاکید داشت که با ایران مذاکره نمی کند و در واقع صحبت های رفقای آلمانی و صهیونیستی خود را تایید کرد.

وی گفت: دشمنان معتقدند که شدیدترین تحریم ها را باید علیه مردم ایران وضع کنند تا مردم از صحنه دفاع و حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران خارج شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون کشور ما مردم را در ۳ مرحله متفاوت تحریم کرده است که دو مرحله نخستین آن مربوط به سال های ابتدایی انقلاب می شود و مرحله سوم تحریم ها به سال های پس از سال ۸۹ به وجود آمد و حال باید پرسید که چرا تحریم های دو مرحله اول برای مردم فشار و سختی نداشت و تحریم ها بعد از حوادث سال ۸۸ به چه علت رخ داد که مردم را در فشار بیشتری قرار داد.

وی افزود: عده ای بعد از وقایع فتنه ۸۸ شعار نه غزه نه لبنان را سر می دادند و اکنون باید دید که آیا امروز کسانی که به واقع در کنار غزه و لبنان ایستادگی کردند آبرومندند یا کسانی که این شعارها را سر می دادند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: با نگاهی دقیق به تاریخ متوجه خواهیم شد که افرادی در تاریخ ماندگار می شوند که در زمان خود و با وقت شناسی ولی زمان خود را یاری کردند.

اجازه تحقیر ملت ایران را نمی دهیم

همچنین در این تجمع که عصر پنجشنبه در میدان شهدا برگزار شد و تا شامگاه ادامه داشت هزاران نفر از اقشار مختلف مردم با حمل پلاکارد و دست نوشته اعلام کردند که اجازه تحقیر ملت ایران را نخواهند داد.

بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم با بیان اینکه خط قرمز ما سخنان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است بیان کردند: به هیچ شخصی چه در داخل و چه در خارج اجازه نمی دهیم که موجب تحقیر ملت ایران شده و بر خلاف موضع رهبری توافقی را مد نظر قرار دهد.

شرکت کنندگان در این مراسم با سر دادن شعار «مسیر بی نتیجه، باید پایان پذیرد»، «ما مردم ایرانیم، بر عهد خود می مانیم» اعلام کردند که بیش از این اجازه تحقیر و توهین به ملت ایران را نمی دهند.

مردم مشهد همچنین با سر دادن شعار «ما با ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم»، «با مشت محکم می زند این ملت، بر دهن مخالف ولایت» و همچنین ما اجازه نمی دهیم کارگزاران ما تحت فشار مذاکرات هسته ای شیطان بزرگ قرار گیرند اعتراض خود را نسبت به زیاده خواهی های دولت های غربی اعلام کردند.

در این مراسم همچنین سردار غلامحسین صفایی، جانباز ۷۵ درصد نخاعی گفت: همه این گرفتاری ها و مشکلات عالم ناشی از غیبت حضرت حجت صاحب الزمان(عج) است.

وی اظهار کرد: امروز بهترین کار عبادت برای فرج مولایمان حضرت صاحب الزمان(عج) است.

وی ادامه داد: امروز در کشور جمهوری اسلامی نماینده امام زمان(ع) در غربت به سر می برد و این مسئله مایه رنج و درد است.

سردار صفایی افزود: من جانم را فدای ولایت کرده ام و اگر صد بار دیگر هم جانم را فدای ولایت کنم باز هم بر دفاع از ولایت خواهم ایستاد.

وی تصریح کرد: حماسه آفرینی های فرزندان حزب الله لبنان و غزه در جنگ های ۳۳ و ۲۲ روزه با درس گرفتن و الهام گرفتن از رزمندگان ایران بوده است چرا که نهضت حسینی در رگ ها و خون ما جاری است.

این جانباز دوران دفاع مقدس تاکید کرد: این قبیل تجمعات آخرین حرکت ما نیست و نخواهد بود و همواره به دفاع از ولایت و دعا برای منجی عالم بشریت در صحنه حضور خواهیم داشت.

نظر شما